
Ditamai șefu Țepelin de la gazetă este dat afară cu șut de manajerii elvețieni, cu brânză pe la gură, de la Ringier, firma-mumă ce deține gazeta. Cei mai corecți, onești și nevinovați mulgători de vaci alpine, elvețienii din trustul de presă au împachetat plecarea cu suduieli a lui Țepelin destul de frumos, un fel de nepotrivire de caracter. De partea cealaltă, jurnalistul (vechi, cică, și foarte performant) și colegii din redacție, inclusiv sultanul lor, Tolontan, acest Paulo Coelho al presei sportive românești, acuză presiuni din partea șefimii către iobagii din subordine, ca cei din urmă să mai îndulcească tonul vis-à-vis de firmele de pariuri sportive (vestiții păcăniști). Mai în detaliu, jurnaliștii puși pe rug de conducerea elvețiană au fost îndemnați ca orice articol referitor la păcăniști (sponsori dealtfel ai ziarului) să treacă mai întâi prin biroul lor, făcând un ocol cu miros puternic de cenzură până să apară în presă. Botnița asta pusă jurnalismului de către păcăniști, nu că politicul sau alte echipe de angajament din românia nu ar face la fel, este un fel de șut în ouă pe care jurnalismul liber îl mai ia încă o dată, după multele deja primite, din această cauză un ou al jurnalismului încă mai se lasă așteptat a coborî din nou în scrot.
Printre altele, jurnaliștii se declară solidari cu cel dat afară, semnând o petiție-manifest împotriva practicilor de acest fel, fiind vizat în special managementul (autoconsiderat) mai alb ca laptele de la Ringier. Tradiția, performanța și rentabilitatea financiară a gazetei sunt argumente stipulate în acel manifest. Acum rămâne să ne întrebăm, ca niște analfabeți în ai afacerilor ce ne considerăm, performanțele și vânzările gazetei sunt datorate oarecum și păcăniștilor degrabă sponsori de atâta amar de ani la gazetă și la celelalte publicații sportive și nu numai? În ce măsură păcăniștii au fost buni mai la începutul sponsorizărilor și acum au devenit răi? S-au făcut oare jurnaliștii singuri frate cu încornoratul cât să treacă puntea lunară a salariului și, cu trecerea timpului, au descoperit că le cresc copite și cornițe și pielea li se acoperă cu păr? Cât de credibilă a fost până acum o presă (sportivă sau nu), sponsorizată de păcăniști, partide, smardoi, bombardieri, afaceriști? Cât de integri sunt jurnaliștii plătiți de exemplu de fugarul Sebi Ghiță, mutat cu trebi importante la Belgrad? Sau jurnaliștii cei mai de vază de la firma mogulului Voiculescu, antena 3/cnn/psd?
Cât de tare trebuie să se indigneze cititorul de sport, care sparge semințe sau nu, de scandalul ăsta de la gesepe, câtă vreme pe site-ul lor cele mai importante știri cotidiene sunt pe subiectele jiji becali, gagici cu țâța goală, clickbait-uri penibile, alte fete dezbrăcate, tatuajele și mașinile unor fotbaliști români, fără nici o performanță sportivă notabilă și alte cancan-uri irelevante?
Dacă răspunsul este foarte tare, atunci da, presa sportivă, țepelinul, tolontanul și ceilalți merită să fie salvați cu toții, până atunci permiteți-ne să nu lăcrimăm la tânguirile nici ale jurnaliștilor, nici ale patronatului implicate în această gâlceavă. Și, cu atât mai mult, permiteți-ne să ne ferim ca dracu de tămâie de bunele intenții ale companiilor de jocuri de noroc care mai-mai că nu vor să ne îmbogățească cu forța, punându-ne să jucăm absolut zilnic la păcănele.
Sursa foto.
Lasă un comentariu