A ajuns la poșta redacției știrea cu topul vânzărilor de mașini pe 2023, la noi în țară. Mărturisim că acest top este o surpriză atât de plăcută încât a depășit cu mult rezultatul întâlnirii dintre Real și Barcelona (despre care vom vorbi pe larg în articolul dedicat proștilor).

Ne bucură în primul rând că marca locală, Dacia, se vinde în prostie, observăm că nu doar în țară, ci și pe piețe ceva mai pretențioase și mai bogate, asta însă poate aduce un miros de sărăcie în vestul european sau poate chiar Dacia e o mașină bună, nu știm, nu am aprofundat. Revenind, în al doilea rând, vedem scăderea drastică a vânzărilor de mașini nemțești, fapt care duce la invalidarea totală și fără echivoc a proverbului nostru preferat „musca trage la căcat și românu’ la Passat”.

Iar în ultimul rând observăm avântul considerabil al tehnicii japoneze care, dintr-o dată, nu mai miroase a „sărăkie” pentru bravul român atât de îndrăgostit vreme de decenii de aceeași nemțoaică bătrână, bogată, cu bijuterii multe, aranjată și cochetă, dar cu aceeași înfățișare anostă, insipidă și fără prospețime. Japonezele și coreenele cele tinere, cu alte înfățișări, cu alt aer, pare să fi captivat destui români în ultima vreme, care au dat de gustul sosului teriyaki în compania asiaticelor și au renunțat la tot mai decăzutul cârnaț mestecat în dorul lelii alături de nemțoaica cea bogată și plictisitoare.

Schimbarea aceasta de atitudine vis-à-vis de mașini ne bucură astfel, pentru că deschide ochii și mintea multor oameni, care până acum nu concepeau ca mașina lor să nu fie nemțească, femeia lor să nu fie albă și meniul de la restaurant să conțină (Doamne ferește!) pește crud (sushi) și sos de soia în loc de kartoffel, bratwurst și krautsuppe.

Sursa foto.

Lasă un comentariu