
Folosim ocazional acel sistem de rating la diferite produse, că-s electrice sau electronice, că-s mâncăruri, că-s cazări (hotel, pensiune etc.), am votat sau am căutat păreri despre diferite. Am vizionat păreri pe youtube despre produse, telefoane, monitoare, televizoare șamd. Toate cu scopul de a vedea care ni s-ar potrivi nouă, în cazul în care le-am achiziționa. La un telefon mobil treaba e simplă. Iei telefonul, îl scoți din cutie, îl descrii, îl compari eventual cu un model mai vechi sau cu cel de la concurență, folosești câteva din caracteristicile aparatului, mai te joci puțin cu el, îl pui în situații cel puțin penibile, îl scufunzi în apă și oloi, iar la sfârșit tragi concluziile. Tot la fel cu monitoare, televizoare, flexuri, bormașini și alte acareturi. Ei, aici totul e clar. Evident, la sfârșit, revizorul își poate arăta și părerea personală, subiectivă, subliniem, vis-a-vis de produs, pe care o poți lua în calcul sau nu.
Dar, mai există păreri și opinii pe cu totul alte teme, referitoare la mâncăruri, restaurante, locuri de vacanță de aici sau de aiurea, de la 7000 de km distanță și câteva mii de euro plătite. Păreri despre cutare artist, muzică sau te miri ce altceva. Iar aici intervine, în toate cazurile, subiectivismul. Omul nu face de obicei o analiză ca la telefoane, cum am exemplificat mai sus. Omul își dă cu părerea, din punctul lui de vedere despre subiectul X. Că mâncarea a fost prea sărată, că Praha a fost prea aglomerată, că e de mers pe jos și ne dor tălpile, că chelnerul ne-a servit la restaurant cu o mutră acră, că trupa a fost beată pe scenă și alte verzi și uscate.
Noi, ca niște fini și aprigi scrutători de internet cum ne găsim și ne intitulăm, putem să facem clara diferență între comparațiile obiective, cu puncte plus și minus, fără opinii subiective flagrante (pro sau contra) și comparațiile sau descrierile total pornite pe arătură, din primele două cuvinte mirositoare a laudă jegoasă sau critică mârșavă a unui subiect, exclusiv pe baza chefului personal sau polițelor care trebuie să se plătească.
Astfel, cu acest avantaj, reușim cu mare grație să evităm pierderea timpului cu cititul de păreri și opinii despre cutare loc și cutare muzică, x film și y plajă, fiind mult mai concentrați pe testat direct produsele la îndemână (muzică sau mâncare, de exemplu), chiar și cu riscul de a o da în bară. Nu mai încape vorbă subiectul destinațiilor de vacanță, unde solidele cunoștințe de geografie combinate cu informarea în timp real despre situația socială din anumite zone, care ne-au făcut până la acest moment viața extrem de ușoară atunci când am călătorit, chiar și în destinații mai puțin cunoscute de publicul larg. La care a mai contribuit în proporție sănătoasă gândirea și imaginația noastră legate de acele locuri.
Nu degeaba am pornit o serie de fițuici numite „Destinația săptămânii”, unde prezentăm locuri nu doar bătute de noi la pas, ci și în imaginație. Locuri sigure de vizitat, unde șansele să te bată cineva peste cap sunt mai reduse decât la tine pe stradă, iar riscul ca să fii aruncat în râpă în timp ce perechea ta este siluită de cei zece negri mititei este nul. Vom reveni în viitorul apropiat dară, cu o nouă destinație devastatoare.
Revenind la însăși comparația comparațiilor și opiniilor, nu dăm sfaturi nimănui despre ce să-și cumpere, ce să viziteze și ce să mănânce cu scopul mercantil sau influenceresc din zi de azi. Scoatem la iveală faptul că omul poate și singur să nu accepte îmbucătura mestecată deja de alții sau, mai exact, eterna gumă turbo mestecată deja de jumătate de clasă, pornind independent spre o revizie bazată pe cunoștințe dobândite, instinct și analize obiective. Spor la cumpărături, vizionat, ascultat, gustat, vizitat!
Lasă un comentariu