Ca un venerabil și veritabil gamer ce mă declar, urmăresc cu deosebită atenție, ca plăvanul, situația gamingului mondial. Astfel că mă împiedic de zece ori peste cartoful cel fierbinte al treziților de azi, și anume dreapta cruciadă a gamerilor din lumea întreagă împotriva Copilului cel Dulce.

Cu toate că vârsta gamerului din mine s-a blocat de câțiva ani și nu mai înaintează, cronometrul oprindu-se la titluri precum Battlefield 3 (dintre cele mai recente) sau încetinind puternic încă de pe vremea NFSMW-ului, sunt atent la noutăți și lansări, chiar dacă interesul de a juca sau cumpăra nu mai e așa de aprig ca pe vremuri.

Văd însă știrea despre Sweet Baby Inc și furtuna (de rahat, cum ar zice unii) care se abate spre capetele celor din sus-numita firmă, odată cu devoalarea obiectului activității acestui cuib de treziți și trezite, care coafează noile jocuri, aranjându-le în așa fel încât să se potrivească standardelor woke ale zilei. Mai o femeie-personaj atotputernică, mai un porc nesimțit de bărbat care trebuie pus la pământ și umilit, micționând duios pe el, mai un personaj invalid-gay-negru la piele-posibil și chior care se strecoară în firul narativ al jocului, toate aceste detalii sunt opera iscusită și dibace a celor de la Sweet „Biebi”, vorba șoferului român care testa mai an asistentul vocal din mașina personală. Firma, condusă de o tanti dintr-o minoritate subreprezentată (noul termen acceptat în lumea woke predominant americană când ne referim la persoanele de culoare), ajută dar studiourile și firmele care produc jocuri video să își adapteze noile producții, căpușând și distorsionând jocul în cauză cu propagandă ieftină și acțiune pro-minorități subreprezentate din toate categoriile, etniile, afecțiunile și orientările sexuale așa-numite oprimate (negri, asiatici, hispanici, homosexuali, oameni cu dizabilități etc.) în detrimentul opresorului, bărbatul alb (în mod special).

Văzând aceasta, un grup de gameri s-au adunat pe platforma Steam și au pus de-un grup, Sweet Baby Inc detected, care postează regulat titluri de jocuri „contaminate” de politica oficială și propaganda woke. Grupul, care nu demult (să zicem acum o săptămână-două) număra sub 10 mii de urmăritori, a trecut de 277 de mii în acest moment, expunerea din social media spărgând toate barierele. Din titlurile cele mai cunoscute prezente pe listă creată de pretinii noștri amintesc doar Assassins Creed – Valhala, Suicide Squad – Kill the Justice League sau Dungeons & Dragons: Dark Alliance.

Toți marii influenceri de gaming și standard au preluat subiectul și l-au rostogolit extrem de departe, valurile pornind de pe Steam și spărgându-se hăt-departe pe 9gag, X, Youtube și alte platforme media. Urmând cumva niște cărări deja bătute de industria filmelor, a cărui turmă de public cumva sătulă de inevitabilii gay sau persoane de culoare din orice blestemat de serial sau film artistic, această revoltă a gamerilor este cu atât mai interesantă cu cât gamerul este în accepțiunea relativ generală ca fiind timidul acela atașat de seriile lui preferate de jocuri, din fragedă pruncie până la vârsta a treia, anime-uri și pornoșaguri, rar scos din rutina și din stilul său de viață, loial și consecvent în alegeri, naiv, poate chiar luat de prost atât de lume cât și, mai ales, de marile companii de gaming care, din ce în ce mai des, recurg la binecunoscutele partiționări de jocuri în versiuni standard și versiuni deluxe, plus nenumărate DLC-uri și pack-uri contra-cost, doar-doar mai belesc și ultimul cent de pe prostul orașului și satului, în persoana gamerului cel tăcut, care oricum cumpără și consumă orice este lansat în seria preferată.

Dar, comunitatea iată că a răspuns și a făcut-o în mare stil, bătând cu pumnul în masă și refuzând meniul servit în ultima vreme de bandiții cei dulci, urmărind fiecare mișcare a Sweet Baby-ului și agasându-i pe unde-i prind, demascând toate proiectele pe care aceștia și-au pus laba și amprenta, ștampilându-le ca gunoaie nedemne de a fi cumpărate de nimeni. Rezultatele apar, oameni buni, pentru că deja pentru o parte însemnată din ultimele noutăți de jocuri deja cumpărate, jucătorii cer banii înapoi, argumentând cu calitatea îndoielnică la diferite paliere, plus introducerea în mod barbar a propagandei de care discutam mai sus în firul epic al jocului.

Nu pot decât să aplaud orice mișcare a comunității din care fac parte cu moderată mândrie, chiar dacă în mod mai discret, asigurându-i pe frații noștri din online și offline de tot suportul necesar, nu doar cu gânduri și rugăciuni, ci executiv, după proverbul american, put your money where your mouth is, sau, în acest caz, să nu punem banii și botul când vine vorba de creațiile la care alde „Sweet biebi” și alții ca ei au avut de contribuit întru optima și corecta reprezentare a tuturor indivizilor planetei, în cel mai divers și incluziv stil posibil.

Sursa foto.
Detalii aici, aici, aici și peste tot, pe toți interneții.

Lasă un comentariu